Monday 13 June 2011

Program Diet 50 Hari

Salam......
Ha...arini ni adalah hari pertama berdiet..no sugar, no fat n no fastfood..
semalam lepas geram..makan secukupnya..nasik goreng kg dengan fresh orange..haha
so arini...bermulalah..segala diet..n sehingga jam 2.20pm ni..hanya air mineral..roti pizza sekeping & secawan air soya..boleh lah kan?..patutnya nak beli ikan bakar or sup sayur utk mengisi perut yg lapar nih..tp kereta plak xde...hmmm...
So, hari pertama hari nih..dengan bangganya nak publish berat badanku nih..65-66kg mcmtu..(maklumlah..timbang jarum)..fyi, sebelum nih berat aku dh menjejaki 73.2kg..tapi asik kena perli dgn sang hbby..mana bole tahan kan?,.so..berkat kesabaran..hihi..dalam masa 2bulan aku mendietkan diri.akhirnya berat badan pun turun sbyk 8kg..mgkin fikiran xtertekan agaknya..tu yg senang nak turun kot.

yg kat bawah nih pic masa thn 2008...saja aku tempek pic ni..bcoz..satunya..masa time nih berat aku dalam range 63-65kg...(yg nih aku cuba dapatkan semula) n yg ke-2 nya ialah ttg jeans nih...size 31..pdhal org lain lagi kecik sizenya kan?..haha..xkisahlah..masa berat aku 73 dl..jeans nih..setahun lebih bergantung kt hanger..jd bahan tontonan..aku malas nk try sarung, sbb..dh agak mmg muat...muat smpai takat lutut jek..hahah..now..dgn berat terbaru..aku dh bole sarung semula jeans nih..even masih agak ketat..tp aku happy..hbby pun senyum2 jek..

1 comment: